Všeobecné obchodní podmínky

Delger.cz


Právě čtete všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) firmy Ing. Mandukhai Hejkalová, IČ: 22628339, se sídlem Opuková 562, 252 67, Tuchoměřice, zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Černošice („my“).

K čemu E-shop slouží? Prostřednictvím webových stránek www.delger.cz provozujeme e-shop s oblečením a našimi dalšími produkty („E-shop“), na kterém si vy, jakožto kupující („vy“), můžete objednat naše zboží, jakožto prodávajícího. Prostřednictvím E-shopu spolu tedy uzavíráme kupní smlouvu („Smlouva“).

Co se v Podmínkách dozvím? Tyto Podmínky upravují naše vzájemné vztahy při nákupu na našem E-shopu. Doporučujeme, abyste si Podmínky přečetli celé. To nejdůležitější, co byste měli určitě vědět, je:

·             Našich zákazníků si vážíme a vždy se snažíme dosáhnout řešení, se kterým budete spokojení vy i my.

·             Smlouva je uzavřena okamžikem odeslání Potvrzení o přijetí Objednávky.

·             Pokud nebudete se zbožím spokojeni, můžete (pokud jste spotřebitel) odstoupit od Smlouvy do 30 dnů od jeho doručení. Nemusíte nám sdělit důvod vrácení, budeme za něj ale rádi, abychom mohli naše služby zlepšit. Pokud si přejete svého práva na odstoupení od Smlouvy využít, vyplňte TENTO online formulář. Odstoupit od Smlouvy do 30 dnů můžete i jakýmkoliv jiným jednoznačným prohlášením vůči nám. Další informace o odstoupení naleznete níže v článku 4 Podmínek.

·             Děláme všechno proto, aby reklamace byla vyřízená spravedlivě a co nejrychleji. Detaily k reklamacím najdete níže v článku 5 Podmínek.

·             Při přebírání balíčku od přepravce raději zkontrolujte, zda není obal poškozen. Nestává se to často, ale jistota je jistota.

·             Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí. Víc o tom, jak je zpracováváme, se můžete dozvědět zde.

Máte dotaz? Pokud bude třeba, určitě nás kontaktujte. Můžete využít tyto údaje:

https://delger.cz/

adresa:   Opuková 562, Tuchoměřice

e-mail:    infor@delger.cz

telefon: (+420) 774 605 305

1.           Jak si objednat naše zboží a jak s námi uzavřít Smlouvu?

1.1.       Výběr zboží. Zboží z E-shopu můžete vložit do košíku kliknutím na ikonu nákupního košíku.

1.2.       Objednání zboží.  Zboží je možné objednat prostřednictvím formuláře na E-shopu, který obsahuje hlavně informace o charakteru zboží, Ceně a jejím způsobu úhrady a náklady na dopravu („Objednávka). Před odesláním Objednávky můžete libovolně kontrolovat a měnit jakékoliv údaje. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT a ZAPLATIT“. Údaje uvedené v Objednávce považujeme za správné. Je nezbytné, abyste před odesláním Objednávky vyplnili všechny svoje údaje a potvrdili, že jste se seznámili s těmito Podmínkami, souhlasíte s nimi a zavazujete se jimi řídit.

1.3.       Potvrzení Objednávky. Po obdržení Objednávky vám její přijetí potvrdíme e-mailem („Potvrzení“) a spolu s Potvrzením vám zašleme i tyto Podmínky ve formátu pdf. Smlouva je uzavřena okamžikem odeslání Potvrzení o přijetí Objednávky. Při neobvyklém charakteru Objednávky (například při objednání neobvykle velkého množství kusů oblečení) jsme oprávněni vás požádat o dodatečné potvrzení Objednávky, v takovém případě je mezi námi Smlouva uzavřena okamžikem obdržení tohoto vašeho potvrzení.

 

1.4.       Údaje v Objednávce. V Objednávce jste povinni uvádět pravdivé a úplné informace; v případě sdělení neúplných nebo nepravdivých informacích neodpovídáme za tím způsobenou škodu. Jste odpovědni za aktualizaci všech svých údajů a v případě jejich změny jste povinni nám takovou změnu oznámit, pokud to ještě může mít na Smlouvu vliv. V případě, že nám změny nenahlásíte, a zboží tak přebere například osoba neoprávněná, nesete bohužel veškerá rizika s tím spojená, včetně povinnosti uhradit Cenu vč. nákladů na dodání.

1.5.       Náklady na komunikaci na dálku. Náklady, které vám vzniknou v souvislosti s komunikací na dálku, jako například náklady na internetové připojení, si hradíte sami. Tyto náklady se nijak neliší od základní sazby operátora nebo poskytovatele internetového připojení.

2.           Jak za zboží můžete zaplatit?

2.1.       Cena a DPH. Nejsme plátci DPH. K ceně zboží uvedené na E-shopu proto není připočteno DPH a jedná se o cenu konečnou včetně veškerých dalších daní a poplatků („Cena“). Pokud bychom se v průběhu naší činnosti stali plátci DPH, bude vždy na E-shopu uvedena cena zboží včetně DPH.

2.2.       Způsob úhrady. Cenu a případné náklady spojené s dodáním zboží můžete uhradit následujícími způsoby:

a)           online platební kartou;

b)           pomocí platební metody Google Pay nebo Apple Pay.

2.3.       Okamžik úhrady. Cenu považujeme za zaplacenou okamžikem připsání příslušné částky na náš účet nebo doručením potvrzení o provedení transakce. Zboží odešleme neprodleně poté, pokud nejsme domluveni jinak.

2.4.       Faktura. Pro každou platbu vám vystavíme fakturu (daňový doklad), která vždy splňuje požadavky právních předpisů. Zašleme vám ji na e-mail, který jste uvedli v Objednávce.

2.5.       Chyba v Ceně. Pokud by došlo ke zjevné chybě v uvedené Ceně (např. zboží, které na E-shopu prodáváme za méně než 10 % ceny obvyklé), nejsme povinni zboží s takto zjevně chybně uvedenou Cenou dodat. Pokud již mezi námi byla uzavřena Smlouva s takto chybnou Cenou, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit. O chybě vás bez zbytečného odkladu samozřejmě informujeme a zašleme vám na e-mail změněnou nabídku. Ta se považuje za nový návrh Smlouvy, Smlouva je pak v takovém případě uzavřena až vaším potvrzením, že s novou Cenou souhlasíte.

2.6.       Vlastnictví zboží. Zboží je až do doby úplného zaplacení Ceny v našem vlastnictví a vy s ním nejste oprávněni jakkoliv nakládat, převést ho na třetí osoby anebo ho zatížit právy třetích osob.

3.           Jak a kdy vám zboží dodáme a jak si ho převezmete?

3.1.       Způsoby doručení. Nabízíme následující způsoby doručení zboží:

a)           na vámi zadanou adresu prostřednictvím přepravce Zásilkovna, PPL, Česká Pošta;

b)           do vámi zvoleného výdejního místa přepravce Zásilkovna; PPL;

c)           jiný, individuálně sjednaný způsob doručení.

3.2.       Dodací doba. Pokud jste spotřebitel a zároveň se nedohodneme jinak, zboží vám doručíme nejpozději do 30 dnů od uzavření Smlouvy, jinak můžete od Smlouvy odstoupit.

3.3.       Pokud zboží není skladem. Vyhrazujeme si právo od Smlouvy odstoupit, a to z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Neprodleně vás v takovém případě informujeme e-mailem a do 14 dnů vám vrátíme všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které jsme od vás na základě této Smlouvy přijali, a to stejným způsobem, případně způsobem, na kterém se dohodneme.

3.4.       Náklad na dopravu. Cena nákladů na dopravu je uvedena v Objednávce a hradíte ji vy, pokud se nedohodneme jinak.

3.5.       Povinnost převzít zboží. Zavazujete se zboží řádně převzít. V případě, kdy zboží nepřevezmete, jsme oprávněni požadovat po vás náhradu vzniklé škody včetně vícenákladů, které nám tím vzniknou.  V momentě, kdy zboží nepřevezmete, přechází nebezpečí škody na zboží na vás okamžikem, kdy jste ho měli převzít a nepřevzali.

3.6.       Kontrola zboží při převzetí. Při převzetí zásilky doporučujeme zkontrolovat její stav. Pokud došlo k poškození zásilky nebo jiné zjevné vadě, můžete zásilku odmítnout převzít, nebo sepsat s přepravcem protokol o doručení zásilky s výhradou. O zjištěném poškození nás prosím informujte a poškození, pokud je to možné, zdokumentujte. Pokud jste podnikatelé, jste povinni zásilku zkontrolovat do 3 pracovních dní.

3.7.       Dodání při nepředvídatelných událostech. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), jsme oprávněni prodloužit termín dodání zboží o dobu trvání vyšší moci, přičemž vám neodpovídáme za případnou vzniklou škodu z důvodu pozdního dodání zboží.

3.8.       Změna způsoby dopravy. V případě vytížení kapacit dopravců, či nevhodného zvolení typu dopravy neodpovídajícímu vlastnostem zásilky jsme oprávněni dle svého nejlepšího uvážení změnit způsob dopravy, popř. využít naši vlastní dopravu. O této změně vás informujeme e-mailem.

4.           Kdy můžete coby spotřebitel od Smlouvy bezdůvodně odstoupit?

4.1.       Odstoupení od Smlouvy. Tento článek Podmínek se vztahuje pouze na spotřebitele. Jako spotřebitel máte právo odstoupit od Smlouvy uzavřené přes internet, telefon nebo e-mail obvykle do 14 dnů od převzetí zboží. My tuto lhůtu prodlužujeme na 30 dnů od převzetí zboží. Pokud vám zboží pošleme v několika zásilkách, lhůta se počítá až od převzetí poslední zásilky.

4.2.       Výjimky. Vezměte prosím na vědomí, že nemáte právo odstoupit od Smlouvy dle tohoto článku Podmínek v případě:

a)           kdy bylo zboží upraveno podle vašeho přání nebo pro vaši osobu;

b)           pokud se jedná o zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;

c)            pokud se jedná o zboží v zapečetěném obalu, které jste z tohoto obalu vyňali a z hygienických důvodů anebo z důvodu ochrany zdraví ho nelze vrátit.

4.3.       Jak můžete odstoupit. Pokud chcete odstoupit od Smlouvy, můžete využít TENTO online formulář. Odstoupit od Smlouvy dle tohoto článku Podmínek můžete i jakýmkoliv jednoznačným prohlášením vůči nám.

4.4.       Prohlédnutí zboží. Zboží (mimo výše uvedených výjimek) můžete vyzkoušet, ale to pouze tak, abyste se seznámili s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností podobně jako byste ho zkoušeli v obchodě. Nesundávejte z oblečení visačky, neperte ho. Pokud zboží budete zkoušet nebo využívat více než podle tohoto odstavce a nakládáním s ním nějak snížíte jeho hodnotu, můžeme vám vrátit částku sníženou o naše náklady, abychom zboží uvedli do původního stavu. A pokud zboží už nelze uvést do původního stavu, můžeme vám vrátit částku sníženou o to, o co se snížila hodnota zboží.

4.5.       Následky odstoupení dle tohoto článku Podmínek. V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. To znamená, že vy nám vrátíte zboží a my vám vrátíme zaplacenou Cenu včetně nejnižšího poštovného, které nabízíme. Zboží nám musíte odeslat do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy. Náklady na zaslání zboží zpět k nám hradíte vy. Zboží včetně všech případných dárků musí být zasláno nebo osobně doručeno na naši adresu. Zboží nám prosím neposílejte na dobírku.

4.6.       Vrácení Ceny. V případě odstoupení od Smlouvy vám vrátíme Cenu stejným způsobem, jakým jsme ji od vás původně přijali. Můžeme se ale dohodnout i na jiném vrácení Ceny. Cenu vám vrátíme do 14 dnů od okamžiku, kdy jste od Smlouvy odstoupili. Platbu ale můžeme pozdržet až do chvíle, než nám dojde vrácené zboží zpět anebo do doby, než nám prokážete, že jste zboží odeslali (třeba potvrzením od dopravce).

4.7.       Dárky. Pokud jsme vám spolu se zbožím zaslali nějaké další bezplatné plnění – dárek, musíte v případě odstoupení od Smlouvy vrátit i toto bezplatné plnění.

5.           Co když má zboží vadu?

Pravidla reklamací

5.1.       Za co odpovídáme. Odpovídáme vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že zboží:

a)           odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;

b)           je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili;

c)            je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, pokud jsou třeba.

5.2.       Za co dále odpovídáme. Dále odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností:

a)           je zboží vhodné k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;

b)           zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat. Toto rozumné očekávání se posuzuje i s ohledem na to, jak my nebo třetí osoby zboží propagují a co o něm prohlašují;

c)            je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat (třeba informace k údržbě oblečení);

d)           zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením Smlouvy.

Za poslední uvedené čtyři body neodpovídáme v případě, že jsme vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost zboží liší, a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.

5.3.       Vadné zboží. Pokud jste si zakoupili zboží, které bylo vadné a pro svou vadu bylo zlevněno, za tuto vadu, pro kterou bylo zboží levnější, neodpovídáme. Za ostatní vady na takovém zboží ale odpovídáme.

5.4.       Lhůta pro uplatnění reklamace. Pokud jste spotřebitel, zboží můžete reklamovat do dvou let od převzetí zboží. Pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné už při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůžete věc užívat, v případě, že jste vadu vytkli oprávněně (například po dobu, kdy máme zboží u nás a posuzujeme oprávněnost reklamace). Pro kupující, kteří jsou podnikatelé, platí odlišná pravidla vymezená níže.

5.5.       Kdy nemáte právo reklamovat. Práva z vadného plnění nemáte v případě, že jste vadu sami způsobili (např. roztrhli svetr). Vadou zboží není běžné opotřebení z obvyklého používání nebo vada způsobená tím, že jste se zbožím špatně zacházeli (například jste při praní oblečení nedodrželi pokyny na cedulce).

Jak uplatnit práva z vadného plnění?

5.6.       Způsob reklamace. Reklamaci můžete uplatnit např. na e-mail nebo dopisem.

5.7.       Co musí reklamace obsahovat. Formulář nebo průvodní dopis k vámi uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti:

a)           vaše kontaktní údaje,

b)           popis vady (např. svetr se páře),

c)            požadavek na způsob vyřízení reklamace (např. požaduji opravit svetr)

d)            prokázání nákupu zboží (nejlépe přiložením dokladu o koupi).

5.8.       Odeslání zboží. Zboží, které podle vás má vadu, nám spolu s formulářem nebo průvodním dopisem zašlete na výše uvedenou adresu. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí být čisté a kompletní, abychom mohli reklamaci řádně posoudit. V opačném případě nejsme povinni se reklamací zabývat a zboží zašleme zpět na vaše náklady.

5.9.       Co můžete požadovat. Pokud má zboží vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby můžete požadovat:

a)           dodání nové věci bez vady; nebo

b)           opravu věci,

Pokud je ale pro nás vámi zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný, můžeme odmítnout vadu odstranit, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

5.10.    Sleva a odstoupení od Smlouvy. V těchto případech můžete požadovat přiměřenou slevu z Ceny nebo odstoupit od Smlouvy:

a)           pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí tak, abychom vám tím nezpůsobili značné obtíže;

b)           když se vada projeví opakovaně, což znamená třikrát a více;

c)            pokud je vada podstatným porušením Smlouvy (podstatné porušení je takové, o kterém jsme věděli nebo měli vědět, že byste Smlouvu neuzavřeli, kdybyste o něm věděli předem).

d)           když je z našeho prohlášení nebo okolností zjevné, že vadu neodstraníme v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vás.

Odstoupit od Smlouvy ale nemůžete, pokud není vada zboží podstatná.

5.11.  Reklamace a Cena. Pokud jste spotřebitel, platí, že dokud nesplníme své povinnosti z vadného plnění, nemusíte nám platit dosud neuhrazenou Cenu nebo její část.

5.12.    Reklamace a podnikatelé. V případě, že jste Smlouvu uzavřeli jako podnikatel (ne jako spotřebitel), a dodané zboží má vady, jste povinni nám to oznámit do 3 pracovních dnů od jeho převzetí. K tomuto oznámení jste povinni připojit i fotografie dokládající vadu. Do dalších 5 pracovních dnů jste pak povinni nám zaslat zboží zpět (pokud se nedohodneme na jiném způsobu vyřešení reklamace).

Jak na vyřízení reklamace?

5.13.    Potvrzení o přijetí reklamace. Při uplatnění reklamace vám vydáme elektronické potvrzení, ve kterém uvedeme datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a vaše kontaktní údaje, abychom vám mohli dát vědět o vyřízení reklamace.

5.14.    Lhůta pro vyřízení reklamace. Pokud jste spotřebitelé, do 30 dnů od uplatnění reklamaci vyřídíme (včetně odstranění vady) a informujeme vás o tom. Můžeme se společně dohodnout i na delší lhůtě. Pokud 30denní lhůtu nedodržíme, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. Pokud jste podnikatelé, vyřídíme vaši reklamaci co nejdříve, žádnou pevnou lhůtu pro to ale nemáme.

5.15.    Potvrzení o vyřízení reklamace. Po vyřízení reklamace vám vydáme elektronické potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné potvrzení zamítnutí reklamace.

5.16.    Úhrada nákladů na reklamaci. Pokud jste spotřebitel, máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (těch nejnižších možných). O proplacení nákladů musíte požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, jinak vám nemusí být přiznány. Jako podnikatel toto právo nemáte.

6.           Jaké máme navzájem další práva a povinnosti?

6.1.       Stížnosti. Vyřizování vašich stížností zajišťujeme prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy. Informaci o vyřízení vaší stížnosti vám zašleme na vaši emailovou adresu.

6.2.       ČOI. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00, Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.adr.coi.cz. Řešení se zahájí jen na váš návrh, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s námi. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás uplatnili své právo poprvé.

6.3.       Evropská platforma pro řešení sporů. Evropská platforma pro řešení sporů. Při řešení sporů ze Smlouvy je možné využít online platformu nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

6.4.       Oprávnění a úřady. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

6.5.       Komunikujeme e-mailem. Veškerou písemnou korespondenci si můžeme doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

7.           Závěrečná ustanovení

7.1.       Vztah Podmínek a Smlouvy. Tyto Podmínky se vztahují na Smlouvy uzavřené mezi námi a vámi prostřednictvím E-shopu. Tyto Podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy. V případě rozporu mezi Podmínkami a Smlouvou mají přednost ujednání obsažená ve Smlouvě.

7.2.       Jazyk a rozhodné právo. Tyto Podmínky jsou v českém jazyce a v českém jazyce se uzavírá i Smlouva mezi námi. Smlouva a Podmínky se řídí českým právem. Jedná se zejména o zákon č. 89/2012, Sb., občanský zákoník, ve znění posledních předpisů a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (pokud jste spotřebitelem). Pokud vztah založený Smlouvou (včetně Podmínek) obsahuje zahraniční (mezinárodní) prvek, pak jsme si sjednali, že vztah se řídí českým právem. To nemá vliv na práva, která máte jako spotřebitel na základě platných právních předpisů.

7.3.       Změna a doplnění Podmínek. Tyto Podmínky a jejich znění můžeme měnit a doplňovat, jejich aktuální znění najdete vždy na E-shopu. Pokud jsme spolu uzavřeli Smlouvu uzavřenou po dobu účinnosti předchozích podmínek, tyto změny se vás týkají jen v případě nového nákupu.

7.4.       Archivace Smlouvy. Potvrzení o uzavření Smlouvy vám zašleme e-mailem. Samotnou Smlouvu včetně těchto Podmínek archivujeme v elektronické podobě a není veřejně přístupná. Pokud ji potřebujete, napište nám a my vám ji rádi zašleme.

7.5.       Zásahy do E-shopu. Neneseme žádnou odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do E-shopu nebo v důsledku jejich užití v rozporu s jejich určením.

7.6.       Vyšší moc. V případě vyšší moci neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit.

 

Tyto Podmínky platí od 10. 5. 2025

Obchodní podmínky účinné do 10. 5. 2025 naleznete zde